Zadovoljna.si
mati in hči nakupujeta

Mama in jaz

Kakršna mama, takšna hči – ali ravno obratno?

Z.M.
01. 08. 2013 14.30
5

Kupujejo hčerke podobne stvari kot matere? Ali so matere tiste, ki poskušajo slediti nakupovalnim navadam svojih hčera? Ta in podobna vprašanja so si pri raziskovanju enega najpristnejših odnosov na svetu zastavljali raziskovalci univerze Temple v ameriški Philadelphiji in odkrili, da naj bi hčerke bolj vplivale na svoje matere in ne obratno, kot je veljalo v preteklosti. Modni slog potomk v poznih najstniških letih naj bi namreč močno vplival na izbiro oblačil njihovih prednic. »Matere naj bi bile močno nagnjene k posnemanju potrošniških navad svojih hčerk, medtem ko obratno ne velja«, so zapisali v poročilu.

Matere naj bi se pri nakupovanju oblačil, obutve in dodatkov zgledovale po svojih hčerkah.
Matere naj bi se pri nakupovanju oblačil, obutve in dodatkov zgledovale po svojih hčerkah.FOTO: Profimedia
Na ameriški univerzi Temple so se pred nedavnim lotili raziskave nakupovalnih navad mater in hčera. Zanimalo jih je, ali poskušajo najstniške hčerke posnemati potrošniške navade svojih mater ali je ravno obratno: torej, da želijo matere izgledati mladostne, zato nakupujejo enaka oblačila, obutev in dodatke kot njihove potomke. Ugotovili so, da naj bi v globalnem svetu bolj veljalo slednje in da imajo torej hčerke veliko večji vpliv na svoje matere, kot so menili do sedaj. »Ugotovitve pomenijo temelje za raziskavo pojma povratne socializacije in nas napeljujejo k temu, da naj bi imeli mladostniki veliko močnejši vpliv na svoje starše, kot smo jih ga pripisovali do sedaj,« je dejala dr. Ayalla A. Ruvio, vodja raziskave in asistentka na oddelku za marketing univerze Temple. Pojava namernega procesa odločanja, koga bomo posnemali in kako, naj bi se večina lotila zavedno. Matere naj bi se torej zavedno odločile, kateri segment hčerkinega videza oziroma karakterja bodo posnemale.

Hčerke imajo večji vpliv na svoje matere, kot so strokovnjaki predvidevali do sedaj.
Hčerke imajo večji vpliv na svoje matere, kot so strokovnjaki predvidevali do sedaj. FOTO: Profimedia

Matere želijo biti mladostne

V raziskavi, ki je temeljila na vprašalnikih, je sodelovalo 343 parov mater in hčera. Matere so bile v povprečju stare 44, hčerke pa 16 let. Raziskovalci so ugotovili, da če je mati mlada po srcu, je modno ozaveščena in na svojo hčerko gleda kot na strokovnjakinjo na področju stiliranja in aktualnih modni trendov, bo poskušala kar se da posnemati njene potrošniške navade. Po drugi strani pa je, tudi če se hčerka močno zanima za modo in je bolj zrela kot večina vrstnic oziroma se ima za starejšo kot je v resnici, zelo malo verjetno, da bo posnemala nakupovalne navade svoje matere.

Hčerke velikokrat iščejo potrditev

Raziskovalci univerze Temple so se torej osredotočili samo na potrošniško posnemanje, niso pa vključili psiholoških dejavnikov, kakor tudi niso raziskovali družinskih ozadij mater in hčera. To naj bi po mnenju številnih psihologov namreč bilo ključnega pomena pri zgledovanju. Družinska terapevtka Joni E. Johnston je v enem izmed svojih esejev zapisala, da je tudi sama kot najstnica imela z mamo precej ohlapen odnos, ki ga je poskušala povezati z najrazličnejšimi dejavniki, a ko je pozneje pri opravljanju svojega dela prišla v stik z ženskami, ki si imele s svojimi materami veliko slabši odnos, je prišla do spoznanja, da je veliko nesrečnih otrok odrašča ob zares strupenih starših. Odkrila je psihološko popkovino, ki je tako tesna, da so hčerke pripravljene storiti prav vse, da bi si priborile materino ljubezen in potrditev, čeprav je jasno, da te tega niso sposobne. Še huje pa je, da se večina teh otrok ne more znebiti patološkega vpliva svojih staršev.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

KOMENTARJI (5)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 646