Zadovoljna.si
Barbara Žgalin

Moda

Stilistka razkriva vse o stajlingih Petre Kerčmar in Darje Zgonc

Natalija Čepon
14. 04. 2025 05.00
0

Televizija ni le zvok in slika. V informativnih oddajah, kjer je zaupanje gledalcev ključnega pomena, šteje tudi celostna podoba voditeljev. Kako pomembna je garderoba, kakšna pravila veljajo za stajlinge in koliko kreativnosti si lahko stilistka sploh privošči pri vsakodnevni produkciji? O zakulisju stajlinga oddaj 24UR in Svet na Kanalu A smo se pogovarjali z glavno stilistko informativnega programa, Barbaro Žgalin, ki nam je zaupala veliko zanimivosti.

Voditeljski stajling je torej več kot le vizualna podoba – je komunikacijsko orodje, ki podzavestno vpliva na dojemanje informacij. Vsaka barva, kroj in material nekaj sporočajo: prefinjen kostim lahko poudari resnost in zanesljivost, medtem ko mehkejši toni ustvarijo občutek dostopnosti in topline. 

Stilistka Barbara Žgalin nam je razkrila vse o tem, kako izbira oblačila za voditeljice informativnih oddaj
Stilistka Barbara Žgalin nam je razkrila vse o tem, kako izbira oblačila za voditeljice informativnih oddaj FOTO: Damjan Žibert

V svetu, kjer je prvi vtis pogosto tudi najbolj trajen, oblačila ne predstavljajo zgolj osebnega sloga voditeljev, temveč tudi celostno podobo uredništva in televizijske hiše. Zato je sodelovanje s stilistko nujno – ne le za izbor pravih kosov, temveč za vzpostavitev usklajenega vizualnega jezika, ki podpira vsebino in spoštovanje do gledalcev.

O tem smo klepetali tudi s stilistko Barbaro Žgalin, ki nam je zaupala veliko zanimivosti in razkrila podrobnosti o tem, kako izbira oblačila za voditeljice informativnih oddaj, med katerimi so tudi Petra Kerčmar, Darja Zgonc in Nuša Lesar.

Brez tega modnega kosa Nuša Lesar ne bi zmogla
Preberi še
Brez tega modnega kosa Nuša Lesar ne bi zmogla

Kako bi opisali osnovno filozofijo oblačenja za oddajo 24UR?

Gre za izrazito formalen, poslovni (biznis formal) stil. 24UR je informativni program, ki se ukvarja s političnimi, gospodarskimi in zdravstvenimi temami, zato mora biti tudi celostna vizualna podoba temu primerna. To pomeni strogo eleganco, brez motečih vzorcev in z jasno barvno paleto. Voditelji morajo izgledati profesionalno, kredibilno – saj so oni tisti, ki so prenosniki ključnih informacij do uporabnikov.

Adi Omerović je novi voditelj oddaje Svet na Kanalu A
Preberi še
Adi Omerović je novi voditelj oddaje Svet na Kanalu A

Kakšna so konkretna pravila glede garderobe voditeljev?

Pri ženskah prevladujejo klasični, poslovni kosi, kot so hlačni kostimi, srajce, bluze in klasičen tip oblek. Zelo smo pozorni tudi pri barvah, hkrati pa se izogibamo močnih ali preveč drobnih vzorcev.

Enobarvni hlačni kostim iz fundusa Darje Zgonc.
Enobarvni hlačni kostim iz fundusa Darje Zgonc.FOTO: Damjan Žibert

Darja Zgonc je zelo dober primer omenjenega – pri njej prevladujejo klasični kosi, nemalokrat ravno enobarvni hlačni kostim.

Barvna paleta je načeloma 'klasična business paleta', v katero so vključene barve, kot so modra, črna in siva, vendar pa si radi, predvsem v pomladno-poletnem času, dovolimo tudi živahnejšo barvno paleto, ki vključuje vse od močnih barv pa tja do pastelov.

Pri Petri Kerčmar za razliko od Darje večkrat posegamo po klasičnih krojih oblek v močnih barvah, saj sem vedno pozorna, da je med voditeljskimi pari razlika tudi v stilu. 

Stilistka Barbara Žgalin pri izbiranju stajlingov za informativno oddajo 24UR včasih poseže tudi po močnejših barvah.
Stilistka Barbara Žgalin pri izbiranju stajlingov za informativno oddajo 24UR včasih poseže tudi po močnejših barvah.FOTO: Damjan Žibert

Kaj pa moški? Imajo lažje delo?

Na nek način da. Moške obleke so klasične, ponavadi v temnih tonih – temno-modra, črna, siva. Bela srajca je skoraj pravilo. Gumbi so klasični, brez manšet. Kravate so pretežno enobarvne ali z zelo diskretnimi vzorci. Tu ni veliko prostora za eksperimentiranje, ker želimo ohraniti resnost in kredibilnost.

Edi Pucer in Jani Muhič nosita vedno popolnoma formalna oblačila. Pri drugih voditeljih, kot je recimo Adi Omerović iz Sveta na Kanalu A, ali pa pri športnih voditeljih, se lahko odločimo za bolj sproščen slog oblačenja in si lahko kdaj dovolimo, da je brez kravate ali ima nekoliko bolj sproščen kroj.

Moški čevlji, ki so primerni za informativno oddajo.
Moški čevlji, ki so primerni za informativno oddajo.FOTO: Damjan Žibert

Svet na Kanalu A je podoben format – kaj je drugače?

Gre za dva različna formata oddaj, vsebinsko in seveda tudi vizualno. Nuša Lesar je občasno malce bolj trendovsko naravnana, pa kljub vsemu še vedno formalno poslovna. Občasno si pri njej privoščim srajce drznejših krojev in vzorcev, pri voditelju Adiju Omeroviću pa so kroji oblek mladostnejši, občasno izpustimo tudi kravato.

Priljubljena voditeljica se vrača na televizijske zaslone
Preberi še
Priljubljena voditeljica se vrača na televizijske zaslone

Kako je z obutvijo?

Tudi tukaj sledimo pravilom. Pri ženskah gre večinoma za klasične salonarje, največkrat v odtenkih nude, črne, ali kavnih odtenkih rjave. Peta ne sme biti višja od 8 cm, čeprav si včasih to tudi dovolimo, ker v določenih kombinacijah deluje bolj elegantno. Pri moških pa gre za klasične črne čevlje z usnjenim podplatom, včasih tudi rjave – seveda z ustrezno usklajenim pasom.

Ženski čevlji, ki so primerni za informativno oddajo.
Ženski čevlji, ki so primerni za informativno oddajo.FOTO: Damjan Žibert

Se garderoba pogosto menja? Kako zagotavljate trajnost?

Imamo velik fundus – zbirko oblačil, ki kroži. Glavni voditelji imajo izključno svoj, lasten fundus, pri ostalih novinarjih pa se trudimo, da oblačila ciklično krožijo, kar pomeni, da se eno oblačilo lahko pojavi večkrat na različnih osebah. Morate vedeti, da je oddaja 24UR 365 dni v letu, novinarjev pa je ogromno.

Vsake tri leta imamo interno razprodajo fundusa za zaposlene – po precej nižjih, skoraj simboličnih cenah. Tako spodbujamo, da oblačila dobijo novega lastnika in se na nek način ponosijo, denar, ki ga pri tem dobimo, pa usmerimo v nakup novih, svežih kosov oblačil. 

'Vsake tri leta imamo interno razprodajo fundusa za zaposlene – po precej nižjih, skoraj simboličnih cenah.'
'Vsake tri leta imamo interno razprodajo fundusa za zaposlene – po precej nižjih, skoraj simboličnih cenah.'FOTO: Damjan Žibert

Koliko različnih stajlingov običajno pripravite?

Ogromno. V povprečju pripravljam okoli 10-12 stajlingov na dan, kar pomeni okoli 70 na teden in skoraj 300 na mesec – če ni posebnih dogodkov. 

8 ključnih kosov, ki jih morate imeti v omari to pomlad
Preberi še
8 ključnih kosov, ki jih morate imeti v omari to pomlad

In za konec – vas kdaj utrudi ta tempo? Vsakodnevno usklajevanje stajlingov, skrb za estetiko, usklajenost z vizijo programa, iskanje ravnotežja med formalnostjo in svežino?

Seveda je človek občasno utrujen od rutine, se pa trudim, da si dneve popestrim z vsakodnevnim pregledom trgovin, ponudbe, branjem literature, kreativnimi idejami in tudi izzivi, da vsakodnevne, klasične stajlinge naredim sveže in moderne. S tem želimo ostati zanimivi sebi in ne nazadnje tudi našim zvestim gledalcem.

Stilistka Barbara Žgalin nam je pokazala garderobo, kjer se hranijo oblačila, ki jih lahko vidimo v informativnih oddajah.
Stilistka Barbara Žgalin nam je pokazala garderobo, kjer se hranijo oblačila, ki jih lahko vidimo v informativnih oddajah.FOTO: Damjan Žibert

Prav ta detajl razkriva bistvo njenega pristopa – v zaodrju resnega informativnega programa stoji ustvarjalka, ki ne le razume moč vizualne identitete, ampak jo zna tudi nevsiljivo nadgrajevati.

V svetu televizije, kjer je vsaka podoba sporočilo, ima garderoba posebno težo. Je tiha spremljevalka novic, ki ne kriči, a zmeraj nekaj pove. In prav zato je vloga stilista tu veliko več kot le izbira oblek – gre za oblikovanje vizualne verodostojnosti, ki je temelj zaupanja gledalcev.

Z Barbaro Žgalin smo klepetali tudi o malce bolj sproščenih stajlingih, zato bodite pozorni na članke, ki še prihajajo.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
Mailing

Moda

Si že prijavljen na vse naše e-novice?
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 850