Svojo oblikovalsko pot je začel na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo, kjer je zaključil kot modni oblikovalec in kasneje diplomiral na Naravoslovnotehniški fakulteti, smer oblikovanje tekstilij in oblačil. Skozi študijska leta je razvijal svoj oblikovalski slog, katerega je izpopolnjeval na študijskih izmenjavah na Portugalskem in Madžarskem. S svojimi kolekcijami se je udeleževal različnih modnih dogodkov po Evropi, med drugim je sodeloval tudi na FashionClash Maastricht, Lviv Fashion Week, Balkan Fashion Week in večkrat na ljubljanskem tednu mode, ki se je zaključil pred kratkim. V ponos si šteje tudi to, da je že drugič izpeljal projekt 'Made in Zagorje', ki je dogodek namenjen ozaveščanju o lokalnem oblikovanju.
Kateri je bil prvi kos, ki si ga oblikoval? Ga še vedno imaš kje v omari?
Ob koncu srednješolskega izobraževanja smo morali oblikovati dva izhoda za modno revijo in celotno dokumentacijo o kolekciji. Spomnim se, da je bila moja tema mrtvaški ples. Kasneje sta se ta dva izhoda pojavila še na dveh modnih revijah. In odšla v svet. (smeh) Sta pa bila ta dva kosa zametek tega, kar delam sedaj. Spomnim se črno-bele kombinacije, naborkov, sitotiska.
Kateri je bil prvi kos, ki si ga uspešno prodal?
Bolj kot kos, bi se opredelil na prvo kolekcijo “Isabel” na ljubljanskem tednu mode novembra 2017. Takrat sem bil seveda prestrašen, kako se bo obnesla. Pravijo, da prve ne pozabiš nikoli. (smeh) Takrat sem pridobil nekaj res čudovitih strank.
Za koga ustvarjaš kreacije? Kdo je tvoja muza oz. kakšno žensko/moškega imaš v mislih, ko ustvarjaš?
Zelo preprosto. Osebo, ki je prežeta z vsakodnevno rutino. Potrošnica znamke davidbacali je barvito-črna, simetrično-asimetrična, urbano-nomadska, dramatično-ležerna. Prisega na oblačila v slogu “basic with an attitude”. Zavzela bo prostor, kajti svojo energijo do življenja napaja iz svoje večplastne notranjosti. Ni pomembna starost, status. Služba, ki jo opravlja. Bistvo, je da si z mojimi oblačili dopolnjuje svojo osebnost. Je glavni lik v svojem filmu. Vsak dan.
Ali dobro poznaš slovensko konkurenco? Mnenje?
Hmm ... Slovenska modna pokrajina je mala, ima pa ogromno raznolikih oblikovalcev. Lahko si videla na letošnjem ljubljanskem tednu mode na fužinskem gradu. Iz te raznovrstnosti lahko sklepam, da se za vsakega oblikovalca najde njegov potrošnik. Osebno mislim, da je boljše razvijat osebno identiteto znamke in ohranjati zvestobo potrošnikov. Jim vsako sezono ponuditi nadgradnjo v dizajnu, materialih. Poslušati potrebe. Oblikovalci smo si med seboj zelo različni, kar pomeni, da vsak dan privabljamo različne profile strank. Iz takšne sinergije se črpa zdrava konkurenca. Ne gledamo drug drugemu čez ramo, opazujemo rast znamk, pomagamo drug drugemu z nasveti.
Anamaria Goltes je v oddaji 24ur Zvečer očitala, da ste se ji zdeli modni oblikovalci na tednu mode letos malce premalo drzni. Replika?
Drzno v kakšnem smislu? Provokativnem ali ekscesih v krojih, materialih? Z vsem spoštovanjem, nikoli je nisem videl napol gole, odete v perje. (smeh) Sklepam pač, da razno izpostavljanje ni njen način. Je pa izredno subtilna, nežna, zavedna se svoje biti in kaj si želi z oblačenjem sporočati in tako se tudi oblači. Tako, kot je pomembno za vsakega oblikovalca izmed nas, da sledimo identiteti branda. Tistemu epicentru, iz katerega se napajamo in ki pred vsako kolekcijo postavlja milijon vprašanj, kakšno podobe znamke hočemo. Ali smo bolj ženstveni? Vpadljivi? Introvertirani? Na tednu mode smo videli ogromno identitet in kar nekaj drznosti. Predvsem drugi dan. Velikokrat imam opravka z ljudmi, ki mi rečejo "Sem videla tole na brvi, pa mislim da je preveč drzno zame”. Seveda jih potem povabim, da poskusijo. Občutijo na svoji koži. Ponvadi vidijo, da ni nek bav bav. (smeh)
Kako bi opisal svoj osebni stil?
'Casual chic' s kakšnim kosom prijateljic oblikovalk. Črna jopica in pozimi obvezno široki črni šali okoli vratu.
Kje iščeš navdih?
Bistvo kolekcij želim doseči z interpretacijo nasprotujočih si zgodovinskih, družbeno-političnih in socialnih vplivov. Koherentnost kolekcij je pridobljena z reševanjem problema udobnosti in estetike med vsakodnevnimi življenskimi opravki, s katerimi je soočena moderna ženska. Znamka se upira na urbano-nomadski slog 'oversize' krojev s kančkom vpadljive elegance in feminilnosti. Večno prisotni kontrasti se zrcalijo skozi teksture, vzorčne kombinacije in igrivosti v materialih. Znamka prisega na večnost oblačila ne glede na namen. Meje ne obstajajo. Sam obožujem zgodovino in potek oblačenja glede na družbene in politične vplive. Rad mešam stile. Se poigravam. Ideje pa padejo ponavadi kar tako, sredi dneva. Med opravljanjem dnevnega rituala. Vsepovsod. Da bi se usedel za mizo in na glas rekel: “ideja, pojavi se zdaj”, ne gre. Več. (smeh)
Kateri slovenski estradniki in estradnice imajo po tvojem mnenju najboljši stil?
Uživam v pregledu slik Manje Stević in Tare Zupančič.
Nam lahko predstaviš svojo zadnjo linijo?
Kolekcija je zelo osebna. Črpal sem iz družinskih korenin in prigod. Nanaša se na okolje, v katerem živim in sem odraščal. Intimna izpoved o ljudeh v industrializiranem socialističnem okolju v sredini dvajsetega stoletja. Gore varuhinje, skozi katere se je valil dim okoljskih tovarn so stkale večplastno družbo, katere napor in trud je vtkan v vsakem spomeniku Stojana Batiča. Prezentne forme urbane nomadskosti oblačil se z roko v roki dopolnjujejo z reliefi, teksturami linijami in spominjajo na urbanizem in naravo.
Kolekcija se neprestano giba med temo in svetlobo. Plastenje črnine skozi žarke srebrne in rožnate. Asimetrične pletenine se zapirajo pod ornamentiranimi in kosmatenimi plašči. Rožnati kamuflažni printi hudomušno spominjajo na polpreteklo zgodovino in začetek novega obdobja. Kot protiutež jih dopolnjujeo printi v obliki primitivnih krac in čačk iz časa otroških ustvarjanj pa opominjajo vsakogar, da moramo ohranjati otroka v sebi. Ne glede na to, kam nas življenjska pot zanese. Kolekcija je namenjena vsem potrošnikom, ki se s humorjem spopadajo z življenjskimi izzivi, so glavni lik svojega filma. In ko se ozrejo nazaj, vedo, da ne obžalujejo ničesar.
Tvoj življenjski moto?
Živi in pusti živeti.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV