Kako bi se na kratko predstavila tistim, ki za tebe do sedaj še niso slišali?
Klišejsko: Sem Mateja Škraba. Stara sem 31 let. Obožujem knjige, glasbo in potovanja. Prosti čas najraje preživljam v dobri družbi prijateljev in družine, včasih uživam tudi v samoti. Sem direktorica znamke Frachella, kjer oblikujem modne dodatke.
Od kje izvira tvoja strast do mode?
Babičina in mamina omara sta bili moj mali svet modnih revij, poziranja in kombiniranja neštetih outfitov, odkar pomnim. Zelo zgodaj sem začela delati kot model, tako da je moda del mojega življenja.
Zakaj ravno nahrbtniki in od kod ideja za ime Frachella?
Nahrbtniki so nastali popolnoma po naključju. Doma sem imela podoben nahrbtnik, čisto osnovno ''vrečko''. Nekega dne sem dobila idejo, da bi imela tak usnjen nahrbtnik s cofki in sem si ga naredila. Vendar iz umetnega usnja. Fračela je bil pulover, ki sem ga dobila od sestrične, ko sem bila še majhna in je ime dobil po likih iz Fračjega dola, ker je bil pisan in puhast kot njihovi lasje. V bistvu ga nisem dobila, ampak sem si ga morala izboriti. (smeh) Ob izbiri imena je bilo Fračela kar nekako samoumnevno.
Vsi imamo kdaj kakšno idejo, a je največkrat ne uresničimo in ostane samo ideja. Kako si se ti lotila njenega uresničevanja? Kaj je bil prvi korak?
Vse, kar danes je Frachella, se je zgodilo spontano. Nerada načrtujem, vendar pa verjamem, da sem si to tako močno želela, da so vsa moja dejanja nevede pripomogla k temu.
Lahko pa rečem, da je bil prvi korak objava nahrbtnika na Instagramu. Vendar to ni bilo z namenom, da bom nahrbtnike izdelovala in prodajala. Se je pa na koncu točno to zgodilo. V istem dnevu sem dobila štiri sporočila, če lahko nahrbtnik izdelam in vse skupaj je začelo rasti. In raste še danes.
Kje si dobila navdih za dizajn nahrbtnikov?
Iskreno ne vem. Velikokrat sanjarim in vedno čisto nepričakovano dobim kakšno idejo. Še vedno tako oblikujem. Ko dobim neko idejo, navdih, takrat hitro zrišem izdelek ali pa napišem idejo in jo poskušam čim hitreje uresničiti.
Ko kreiraš, se oziraš na to, kaj bi tudi sama nosila, ali se popolnoma prepustiš navdihu?
Navdihu se prepustim, ampak vedno prvo oblikujem zase. Ne predstavljam si, da naredim izdelek, ki mi je ok, ga sama ne bi nosila.
Kako bi jih opisala s tremi besedami?
Ne bi jih. Prijateljica je enkrat citirala Wilda: “To define is to limit.” (o.p. Definirati pomeni omejevati.) In to je še kako res. Nekdo v njih vidi eleganco, nekdo brezčasnost, igrivost, preprostost ... Želim, da si jih vsak predstavlja po svoje. Jaz bi jih verjetno vsak dan opisala drugače. Odvisno od razpoloženja, stila, outfita ...
Kdo je najboljši kritik tvojih kreacij v postopku nastajanja?
Jaz. Potem pa prijateljice. Vedno jih vprašam za mnenje.
Si si, ko si začela, kdaj mislila, da bodo nahrbtniki tako uspešni?
Nahrbtniki kot modni dodatek, seveda. Mislim, da smo v modi prišli do točke, kjer je ''dovoljeno'' vse, kjer ''everything goes''. Nahrbtniki Frachella, pa težko sama pri sebi definiram splošni uspeh. Zagotovo mi uspeh predstavlja nekaj drugega kot zunanjemu opazovalcu. Kot lastnica znamke grem čez toliko ovir, da mi uspeh pomenijo manjše stvari, prepoznavnost in prodaja pa sta le posledica preskakovanja ovir in trdega dela.
Kakšni so tvoji načrti za prihodnost?
Načrtov ni. Z njimi se samo omejujem. Idejam in domišljiji dam raje prosto pot ter se pustim presenetiti.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV