Zakaj ste svojo blagovno znamko poimenovali Egoist?
Če se udejstvuješ na modnem področju, moraš biti malce egoist, seveda ne v slabem pomenu besede. Moram pa priznati, da mi je bilo všeč tudi, kako ta beseda zveni. Ta blagovna znamka je nastala pred šestimi leti in če se spomnite, je bil takrat na trgu Chanelov parfum z imenom Egoiste. Iz Chanela v Parizu sem dobil dopis, da moram ime umakniti, vendar so moji odvetniki zadevo uredili, ker se je izkazalo, da Chanel v Sloveniji tega imena ni zaščitil. Zaplet je bil rešen meni v prid.
Če bi se primerjali s tujimi modnimi ustvarjalci, kaj bi lahko rekli?
Smo zelo enakovredni velikim tujim imenom modnega sveta, zagotovo imamo v primerjavi z njimi na voljo bistveno manj denarja, kar pomeni, da se ne moremo tako promovirati kot bi bilo potrebno. Dejstvo je, da z ustrezno promocijo lahko dosežeš, da se v tvoja oblačila oblačijo tudi hollywoodske zvezde.
To pomeni, da je uspeh na modnem področju pogojen s tem, do katere mere se lahko promovira neka blagovna znamka.
V prvi vrsti je pomembna ustrezna promocija, ki pa potegne za sabo izredno velike stroške. Organizirati moraš modne revije ter biti pogosto prisoten v medijih. Finančno to težko zmoremo v taki meri kot bi bilo potrebno, tudi zato, ker se država do tekstilcev obnaša mačehovsko. Lahko rečem, da delamo še dokaj dobro glede na okoliščine v kakršnih smo se znašli.
Vi ste eden vodilnih modnih oblikovalcev v Sloveniji. Ste se udejstvovali izključno na slovenskem trgu ali tudi v tujini?
Doslej sem delal večinoma na domačem trgu, čeprav sem pred leti dobil dokaj zanimivo ponudbo iz Londona. Vendar nam je v tistih časih v Sloveniji šlo zelo dobro in se mi ni ljubilo hoditi po svetu. Ponudbe so pač prišle, vendar je vse bilo pogojeno tudi z zaposlovanjem, s številom delavcev. In kot vemo je evropska delovna sila precej draga.
Kakšen modni slog pravzaprav zagovarjate?
Ustvarjamo za elegantno poslovno žensko, poslovnega moškega. V naših kreacijah je tudi nekoliko glamurja, zagovarjamo pač nekoliko višjo elelganco in malo odstopamo od klasičnega sloga.
Kdo pa so vaše stranke?
Različni ljudje, od estradnikov, politikov, poslovnih uspešnežev, tako rekoč vsi. No, tudi povsem običajni ljudje se obrnejo na nas, kadar potrebujejo oblačilo za posebne priložnosti, kot so poroke in drugi svečani dogodki. Sicer pa sem med volilno kampanjo oblekel predsednika republike Danila Türka, ki je naša oblačila nosil tudi ob izvolitvi. Pri nas sta se za poroko oblekla Zmago Jelinčič in njegova soproga, med športniki bi omenil našega prizanenga rokometaša Dejana Periča, med estradniki pa Jana Plestenjaka, Manco Špik in Saško Lendero.
Cenovno ste dostopni?
Recimo, da smo nekoliko dražji od industrije, vendar še vedno ne dosegamo cenovnega ranga vrhunskih svetovnih ustvarjalcev. Ženski kostim lahko dobite že za 350 evrov.
Kako se predstavljate javnosti?
Vsako leto pripravimo eno do dve modni reviji, gostujemo pa tudi na skupinskih modnih revijah slovenskih oblikovalcev.
Menite, da ste na modnem področju naredili že vse, kar ste želeli ali imate še kakšne neuresničene cilje?
Zagotovo je neuresničenih ciljev več kot uresničenih. Definitivno si želim prodreti tudi na tuje trge, da bi bil prepoznaven vsaj v naših sosednjih državah, če že ne širše.
Kaj bi svetovali mladim oblikovalcem, ki šele začenjajo svojo pot?
Nekoliko zamerim našim novim modnim ustrajalcem oziroma maturantom oblikovne šole. Predvsem me moti, ker ustvarjajo nenosljiva oblačila. Pred leti je bila izbrana za najboljšo kreacijo obleka narejena iz jajšnih lupin, kar se meni osebno zdi malce neumno. Sem pač pristaš enostavne, nosljive, elegantne mode, ki poudari ženstvenost oziroma moškost.
Kaj pa visoka moda?
Na tem področju smo po mojem mnenju kar doma. Se pravi, da smo stranko v stanju urediti za vsakršno priložnost, tudi za oskarje ali pa za ples na Dunaju. Mislim, da smo povsem dorasli tudi takim izzivom.
Kdaj imate največjo inspiracijo za ustvarjanje novih oblačil? Kako to pri vas poteka in kaj vpliva na to?
Ne morem reči, da so to točno določena obdobja. Nekatere oblikovalce lahko navdihne zgodovinski lik. Osebno najraje delam za znanega kupca. Ko vidim tip človeka in mi pove za katero priložnost potrebuje oblačilo, skušam oblačilo prilagoditi osebi, ki ga bo nosila. Dejstvo je, da nekateri določenih oblačil niti ne znajo nositi oziroma jim ne pristojijo.
Upoštevate tuje modne smernice, ki jih zapovedujejo svetovno znane blagovne znamke?
V bistvu je to dokaj težko, vsak oblikovalec mora biti svoja oseba. Nekateri dizajnerji so zelo uspešni pri ustvarjanju oblačil v črni barvi, drugi v pisanih ali pa živalskih vzorcih. Tega, da bi bile določene modne smernice točno določeno postavljene, ni več. Oblikovalcu je dano, da se lahko izraža v svojem stilu in estetiko pojmuje po svoje.
Vaš najljubši material?
Svila, volna, lan, bombaž, v glavnem naravni materiali. Sicer pa nabavljamo pretežno v Milanu, v Budimpešti in tudi v Sloveniji, vendar direktno pri proizvajalcih. Kupujemo vzorčne metraže, ki so v omejenih serijah. Naj povem, da imamo v letošnji kolekciji predvsem pastelne in peščene barve, nekaj je živalskih vzorcev, pa tudi klasično elegantne črne in bele barve.
Kaj pa vi najraje nosite?
Malo sem len glede tega, zato se najraje vržem v kavbojke, srajco in jakno. Ko pa se udeležim kakšnega pomembnega dogodka, takrat se rad oblečem elegantno.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV