Raziskava Inštituta Mediana daje dober vpogled v osebne navade in stališča Slovencev do novosti pri prostočasnih aktivnostih, hrani in pijači, modi in zunanjem videzu ter nakupovanju. 88 odstotkov vprašanih je priznalo, da imajo s preizkušanjem novih stvari običajno pozitivno izkušnjo, 72 odstotkov tudi zasleduje življenje z izzivi, novostmi in spremembami, kljub temu pa bi večina dala prednost preverjenim stvarem pred tveganji in na različnih področjih življenja vztrajala pri svojih obstoječih navadah. 65 odstotkov jih zaupa prvemu vtisu, skoraj polovica pa vidi spremembe ustaljenih navad kot zelo zahtevno početje.
Samozavestni, a zavezani tradiciji
Kako samozavestni smo Slovenci pri sprejemanju in nakupovanju novosti, kaže podatek, da bi se 89 odstotkov vprašanih pri tem odločalo na podlagi lastnih preferenc. Pridružuje se mu podatek, da večina (70 odstotkov) vprašanih rada preizkuša nove izdelke oziroma storitve. Vendar pa 73 odstotkom veliko pomeni tudi spoštovanje navad in tradicij, s katerimi so odraščali. Zato ni presenetljivo, da večina ne bi zamenjala živilske trgovine, čeprav bi družina in prijatelji kupovali v drugi; ali spremenila svojega sloga oblačenja, ne glede na mnenja drugih in prevladujoče modne trende. Ustaljene navade in tradicije ostajajo tako korenito zasidrane v srcih Slovencev.
Pri športu in pijači smo bolj odprti
Slovenci običajno brez težav izražamo svoje navdušenje do športa. Še najbolj pa smo drzni pri pitju, saj več kot polovica vprašanih rada preizkuša nove pijače. Ne le alkoholne ‒ podatki kažejo, da smo tudi pravi kofetarji, saj kar 84 odstotkov Slovencev pije turško kavo in več kot polovica kavopivcev bi bila pripravljena kupiti novo znamko kave, da poskusijo nove okuse in arome. Za 66 odstotkov vprašanih bi bilo pri tem odločilno priporočilo družine, prijateljev ali znancev, možnost preizkusa izdelka na prodajnem mestu ter akcija ali ugodnost.
Da slovenske potrošnike tudi pri nakupu kave bolj kot okus ali sama izkušnja s kavo usmerjajo ustaljene tirnice, je nakazal že slepi test različnih turških kav, ki ga je Mediana izvedla med rednimi pivci mlete turške kave na začetku letošnjega leta (Vir: Mediana, 2020, Posamezni slepi test na potrošnikih kave). Kljub temu da so slovenski ljubitelji turške kave kot okus št. 1 izbrali domačo kavo Loka Special, ta namreč običajno ni njihova prva ali najpogostejša izbira. Pri Loki Special so na izid slepega testa in pridobljenega naziva "okus številka 1 po izboru slovenskih potrošnikov kave" zelo ponosni, zato vsem kavoljubom sporočajo, da dobre kave ne prepoznaš le po videzu. In marsikaj ni tako, kot sodimo na prvi pogled. Zato se otresimo predsodkov in dajmo priložnost novim stvarem!
Blagovna znamka Loka kava je skrbno izbrano mešanico kave Loka Special ustvarila za prave kavoljube, ki jih ne moti, če tradicija včasih zadiši po novem. Z naravnimi notami čokolade je tradicionalni Loka kavi dodala le ščepec novih okusov, ki poznanim doživetjem daje še bolj poseben, zaokrožen značaj. A kot nakazujejo podatki najnovejše raziskave Mediane, bodo lahko v premium okusu Loke Special uživali le tisti kofetarji in kofetarice, ki so se zanj pripravljeni otresti ustaljenih prepričanj in navad.
*Raziskavo je za blagovno znamko kave Loka Special izvedel Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana, oktobra 2020, na vzorcu 505 prebivalcev Slovenije v starosti 18‒75 let, po raziskovalni metodi računalniško podprtega spletnega anketiranja. Vzorec je reprezentativen za Slovenijo po spolu, starosti in regiji.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV