Kopiranje sogovornika
Eden od znanih trikov, ki se uporablja zlasti v poslovnem svetu, je kopiranje izrazne mimike in/ali gestikulacije sogovornika. Seveda je treba upoštevati, da gre pri tem za tako subtilno kopiranje, da ga sogovornik ne opazi. Kaj to pomeni v praksi? Ko dvigne obrvi sogovornik, jih dvignite tudi vi. Ko se nasloni na svoj desni ročaj stola, se vi lahko na svoj levi ročaj stola. Takšno vedenje zahteva malce prakse, saj ne sme izpasti, kot da se iz sogovornika norčujete. Zanimivo je, da je med ljudmi, ki so si močno blizu, takšno vedenje popolnoma nezavedno. Verjetno ste že kdaj opazili, da si s kolegico sočasno popravljata lase, dvigneta kozarec s pijačo itd.
Podelite kakšen kompliment
Vsi radi prejmemo pohvalo, ki nam jo nameni bližnji. S pohvalo ljudem izpostavimo in potrdimo njihove dobre lastnosti, odločitve ali dejanja, kar v njih prebudi pozitivne občutke ugodja in sprejetosti ter dvignejo samozaupanje. Pri tem je pomembno le, da zares izvira iz nas samih in da to, kar pohvalimo, tudi zares mislimo. Zanimiva psihološka igra, ki pri tem nastane, je, da vas bodo začeli ljudje povezovati s tem, kaj boste lepega o njih izrekli, kar imenujemo transfer. Gre pa tudi v obratno smer. Če boste o ljudeh govorili za njihovim hrbtom, vas bodo prijatelji začeli povezovati z negativnimi asociacijami.
Pozitivna čustvena stanja
Številne raziskave so pokazale, da ljudje nezavedno prevzamemo in čutimo čustvena stanja ljudi, ki so v naši bližini. Verjetno imate vsaj kakšno izkušnjo, ko ste močno začutili počutje nekoga, čeprav je bil tujec, a je bil v vaši neposredni bližini. Prav zato je pomembno pri stikih z ljudmi ohranjati v sebi pozitivno stanje in mirnost. Če torej želite doseči, da se drugi počutijo v vaši bližini dobro, da jim prebujate pozitivne občutke, skušajte verbalno in neverbalno komunicirati v čim bolj pozitivnem, toplem in iskrenem tonu.
Dajte ljudem prostor
Pa s tem ne mislim na fizični prostor, ampak tisti neviden – čustven prostor. To, da imajo ob vas ljudje občutek, da lahko spregovorijo, da vam lahko zaupajo, da so slišani v tem, kar vam pripovedujejo, pomeni ogromno. Sčasoma se vedno bolj odprejo in zaupajo. Kako to doseči? Enostavno tako, da jih ne zasujete s svojimi zgodbami in občutji, temveč mirno počakate, kaj vam imajo povedati. Upoštevajte tudi psihologijo tišine, ki da sogovorniku možnost, da zbere misli in nadaljuje pripovedovanje. Na ta način dobi nadvse pozitivno izkušnjo interakcije z vami.
Zaupajte male skrivnosti in in upravičite zaupanje
Samorazkrivanje, ki je še vedno v mejah sprejemljivega, je velikega pomena za razvoj uspešnih partnerstev – poslovnih in zasebnih. S tem, ko nasprotni strani zaupate katero od vaših malenkosti, ki zadevajo zasebno življenje, prebudite občutek bližine. In obratno – če želite koga zares spoznati ali ga pridobiti na svojo stran – mu zastavljajte vprašanja o ljudeh, ki so mu blizu. Pri tem se opirajte na svoje občutke in vodite pogovor postopoma. Seveda pa imejte v mislih, da vam bodo ljudje zaupali, če boste zaupanja vredni. Ali ste zaupanja vredni, pa ljudje čutijo na podlagi preteklih izkušenj z vami in opazovanjem, kakšni ste v interakciji z drugimi ljudmi.
Dotikajte se, a zmerno
Subtilni dotiki so takšni, da se jih sogovornik komajda zaveda. Med srečanjem ali pozneje, med pogovorom, lahko verbalno komunikacijo podkrepite z rahlim trepljanjem po rami ali nežnim prijemom roke, s čimer ustvarite pozitivno izkušnjo, zvišate občutek zaupanja in ugodja. Vseeno pa bodite pozorni na morebitne negativne odzive, odmik ali trzljaj, ki lahko pričajo o relacijskih težavah sogovornika. V takšnih primerih se fizičnih dotikov raje izognite.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV