Želijo biti podobni izmišljenim junakom
Beseda 'cosplay' je sestavljena iz dveh angleških besed 'costume' (kostum) in 'role play' (igra vlog), kaže pa na to, da gre pri navdušencih tovrstne mode za željo, da bi bili podobni junakom iz fikcije. Tako se udeležujejo različnih razstav, zborovanj, plešejo sredi ulice in iščejo možnosti, da bi bili opaženi. Sociologi se sicer sprašujejo, ali ne gre morda za sindrom Petra Pana. Drugi so prepričani, da posamezniki zgolj javno izražajo svoje navdušenje nad posameznimi junaki ter da si na ta način prilastijo delčke kolektivnih predstav.
Ponosni, da so 'otaku'
Vse skupaj se je začelo konec 70. let v Tokiu, ko se je skupina mladih oblačila kot Lamu, ki je bil junak neke risane serije. S pomočjo interneta je ta trend pridobil navdušence po vsem svetu, za najboljše med 'cosplayerji' pa veljajo seveda Japonci, sledijo pa jim Američani in Brazilci.
Iz tega trenda izhaja tudi beseda 'otacool'. Nanaša se na kulturo 'otaku'. 'Otaku' je japonska beseda, ki negativistično označuje tiste, ki so obsedeni z elektronskimi igricami ali pa z manga stripi oziroma risankami. Danes se je trend obrnil, 'cosplayerji' s ponosom kažejo, da so obsedeni s fikcijo. Tako je nastala izpeljanka 'otacool' iz besed 'otaku' in 'cool' (frajerski).
'Cosplayerji' tudi uspešni menedžerji
Med bolj znanimi 'cosplajerji' in 'otacooli' je sin znanega modnega oblikovalca Jimmyja Chooja Danny. Leta 1999 je Danny prišel na Japonsko in začel uspešno kariero kot skrbnik pomembnih spletnih strani ter nadaljeval kot svetovalec. Kljub vse bolj uspešni karieri pa ni opustil svoje strasti, še vedno pleše na ulicah Tokia, preoblečen kot 'cosplayer'. Njegova najljubša preobleka so junaki iz Vojne zvezd.
KOMENTARJI (7)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV