Število strank hitro narašča
Nasilje nad ženskami v Indiji je dolgo veljalo bolj za mit kot resničnost, zato se nihče ni pretirano obremenjeval s to problematiko. A smrt 23-letne študentke Džjoti Singh Pandej, ki naj bi jo v začetku decembra na javnem avtobusu v New Delhiju brutalno posililo šest moških, je sodu izbila dno in številne mlade Indijke pognala na ulice, kjer so zahtevale neodvisnost ter več pravic in svobode. V podporo družini pokojne in v opomin na neživljenjske razmere je javnosti svoje zgodbe zaupalo še nekaj žrtev, katerih zgodbe so našle pot v medije po vsem svetu. Varnost žensk je po vseh izpovedih postala ena glavnih tem v Indiji, ženska taksi služba, pri kateri je zaposlena Shanti, pa je na račun tega začela pridobivati priljubljenost. Njihov obseg dela naj bi se od decembra do danes povečal kar za 40 odstotkov. "Po hudi tragediji delamo dan in noč. Na nas se obrača vse več žensk, ki so se prej vozile z javnim prevozom. Zavedamo se, da tudi mi veliko pripomoremo k njihovi varnosti,“ pravi Shanti. Za prevoz večinoma prosijo ženske, ki morajo veliko potovati same. Veliko strank je tudi turistk, ki jim ženska taksi služba pomaga, da si varno ogledajo vse znamenitosti v Delhiju.
Kljub obljubi indijskih oblasti, da bodo storile vse, kar je v njihovi moči, da poskrbijo za večjo varnost svojih prebivalk, večina Indijk še vedno toži, da so vsakodnevno izpostavljene nadlegovanju in trpinčenju dominantnih moških. Najhuje naj bi bilo prav na javnih avtobusih, na katerih običajno vlada tako huda gneča, da se je težko obraniti pred otipavanjem in opolzkimi besedami. Veliko žensk, katerih otroci so odvisni od moških šoferjev, ki jih prevažajo med domom, šolo in raznimi aktivnostmi, priznava, da jih zelo skrbi za varnost otrok. "Kljub temu pa je še vedno veliko takih, ki ne zaupajo voznicam, saj na ženske še zmeraj vsi gledajo kot na slabe ali nesposobne voznice,“ pravi Shanti. "Ko parkiram na kateri izmed con za taksije, tam vedno najdem družbo vsaj šestih moških kolegov, kar mi vedno nažene strah v kosti,“ pove taksistka in doda, da praviloma nikoli ne zapusti avtomobila, saj je običajno edina ženska na parkirišču. "Želela bi si da, da bi tam našla kakšno sodelavko, s katero bi lahko malo poklepetala.“
Težek vsakdan
Življenje taksistk v Indiji ni nič kaj rožnato. Eno izmed voznic je pred meseci, medtem ko je na bencinski črpalki dolivala gorivo, napadel taksist. Spet drugo je napadel bogat par, ker na zelo prometni cesti zaradi gneče ni mogla zapeljati vzvratno, da bi naredila prostor za njun avtomobil, in ju spustiti predse. Shanti pravi, da se morajo na vsakem kilometru spopasti z moškimi kolegi, ki jih pogosto skušajo zriniti s ceste. "Takoj, ko za volanom vidijo žensko ali dekle, začnejo brez posebnega razloga hupati in vijugati po cesti. Vedno moram zelo paziti, da se ne zaletim ali zapeljem s ceste,“ žalostno razlaga mati treh deklic.
Nekatere so prvič sedle v avto
Najti ženske, ki bodo lahko varno prevažale potnike po indijskem velemestu, je bilo vse prej kot preprosto. Nekatere med njimi so šele z zaposlitvijo v taksi službi prvič sedle v avto, večina prej nikoli ni imela možnosti, da bi sedla za volan. Prav zato so skorajda vse potrebovale več mesecev, da so usvojile znanje v cestnem prometu in se naučile voziti. Večina se jih je udeležila tudi tečaja samoobrambe in različnih borilnih veščin, da se lahko ubranijo, če kdo napade njih ali njihove stranke. Njihove prve stranke so bile sorodnice in prijateljice, ki so bile s storitvijo več kot zadovoljne. Ena izmed prvih strank je bila tudi Praneeta Sukanya, 40-letna predstavnica mednarodne dobrodelne ustanove, ki je projekt takoj podprla in še danes taksistke priporoči vsem tujim prijateljem in sodelavcem, ki zaradi dela pripotujejo v Indijo. „Takoj, ko se je število zaposlenih taksistk iz dveh povečalo na sedem, smo postali bolj prepoznavni na ulicah,“ pravi Nayantara Janardhan, direktorica taksi službe za ženske in dodaja, da je ravno to podjetju vlilo poguma in odločnosti, da se bo še naprej širilo. Žensko taksi službo podpira tudi mednarodna javnost. Z vseh strani namreč dobivajo sporočila spodbude, nekateri jim ponujajo tudi finančno pomoč.
Prepričane so, da je to prava pot
Pokrovitelj družbe Taksiji za ženske od žensk, podjetje Sakha Consulting Wings, je imel s programom ponujanja taksijev za ženske že od začetka velike načrte. Ženskam vseh slojev so želeli omogočiti delovno mesto, da se bodo tako lahko osamosvojile, ter jim zagotoviti varnost. Poleg tega so jih želeli posaditi za volan ter jih tako približati liku sodobne ženske. To naj bi pripomoglo k temu, da se spremeni odnos do žensk v indijski družbi. "Na začetku so bili vsi prepričani, da družba taksistk v Delhiju ne bo preživela, ker jih nihče ne bo najel, a smo bili na srečo dovolj pametni, da se nismo ozirali nanje in smo jih vse poslali na cesto,“ je dejala Janardhanova. Danes se lahko pohvali, da so naročili že sedmo vozilo, ki bo po Delhiju prevažalo ženske. Tako Shanti kot tudi njene sodelavke so resda v manjšini med pretežno moškimi taksisti v Indiji, a jim služba vliva upanje, da se bo odnos do žensk v tej milijonski državi vendarle spremenil. Pred tedni so mrežo taksi služb za ženske vzpostavili tudi v Mumbaju in Kalkuti. Tudi tam so taksistke odločene, da se enkrat za vselej osamosvojijo in zaživijo samostojno. "Vse se začne z majhnimi koraki,“ je prepričana Shanti. "Prepričana sem, da bomo tudi me s svojim delom pripomogle k temu, da porušimo mit o vlogi žensk v naši družbi, ter si zagotovimo svoje pravice,“ še pove ponosna taksistka.
Pridružite se nam na Facebooku, to lahko storite s klikom na
KOMENTARJI (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV