Splošna ocena slovenske policije je, da se na milijon prebivalcev pojavi približno 1500 prostitutk. Relevantne raziskave s tega področja pri nas sploh še ni bilo, zato se opiramo na predpostavke. Statistika tudi pove, da prostitutke v Sloveniji za svoje storitve letno ustvarijo promet v višini deset do petnajst milijonov evrov. Tako statistika kot besedišče slovenskega jezika pa tiho predpostavljata, da so ponudnice spolnih uslug ženske.
Prostitutka in žigolo
Beseda, ki se pomensko najbolj približa moški obliki tega poklica po Slovarju slovenskega knjižnega jezika, je žigolo. SSKJ pravi, da je to moški, ki se ga najema za ples in družbo ženskam v zabaviščih. V skladu z omenjenim so ženske tiste, ki naredijo „razkorak“, moški pa zgolj plesni korak. Prostitutov ne omenjajo niti zakoni, uradni dokumenti, uradna poročila in podobno. A to je le ena od stvari, ki jih preveč posplošujemo, saj prostitucijo na načelni ravni vsi dobro poznamo.
Zanke posploševanja
Na grobo generaliziranje in stereotipe (kot je splošno prepričanje, da je prostitucija najstarejša obrt) nas je opozoril tudi Jurij Popov, raziskovalni novinar, ki je na podlagi večletnih raziskav tega socialnega pojava pred kratkim objavil monografsko publikacijo Prostitucija. Z njim smo hoteli govoriti o „moški prostituciji“, a smo se s tem zapletli v zanke posploševanj.
Moške prostitucije ni
Govoriti o moški oziroma ženski prostituciji je povsem neustrezno, kajti prostitucija je ena sama. To je pojav, pri katerem se spolne storitve zamenjajo za denar ali drugo dobrino. Vprašanja bi morala biti drugače zastavljena, na primer „Ali so moški v prostituciji ponudniki ali ne?“ Moška prostitucija je skovanka, pravi Popov, ki nima logike.
Deset spolov ponudnikov
Teorije omenjajo celo deset spolov, ne le moškega in ženskega. Danes govorimo o različnih oblikah prostitucije – o prostituciji žensk, moških, transgenderjev itd. Moški in ženski spol nista le biološka termina (seks), tu gre za predvsem družbene spole (gender). Dejstvo je, da ko ljudje govorimo o spolih, govorimo o družbenih spolih, zato tudi imamo seksistični svet. Če bi govorili o biološkem spolu, bi bila slika drugačna. V govoru izhajamo iz determinant, ki jih živimo.
So bili ponudniki spolnih uslug že od začetkov tudi moški?
V času razpadanja rimskega imperija, ko je bila prostitucija že zelo vulgarna (potekala je po hodnikih koloseja in podobno), je bilo enako število ponudnikov tako na strani žensk kot moških. Vendar je bila zaradi patriarhalnosti družbe, seksizma, prostitucija moških zamolčana.
Večna stigma
Prostitucija sama je stigmatizirana in v tem smislu je bil moški celo v slabšem položaju. Gre za to, kaj je moški v (tedanji) družbi predstavljal. To se vleče še v današnje čase. Če so moški pristali na to, da so v ponujanju spolnih uslug izenačeni z ženskami, so morali priznati, da je njihov položaj v družbi drugačen od položaja moškega sicer. Zatiskali so si oči pred resnico. O prostituciji ne moremo govoriti, če ne omenimo njene večne spremljevalke hipokrizije, trdi Popov.
Zakaj se moški odloči za ta poklic?
Tudi tovrstna vprašanja kažejo na posploševanje. Vsak vstop v prostitucijo ima osebno zgodbo. Prodajanje spolnosti je moralno vprašljivo in stigmatizirano, česar se zavedajo tudi tisti, ki so na strani ponudbe. Vsak posameznik ima svoje razloge in svojo zgodbo. Nekateri so prisiljeni od zunaj, nekateri so sami sebe prepričali, da je to njihov edini izhod oziroma rešitev.
Vedeti moramo, da govorimo o najbolj skriti in najtežje dosegljivi populaciji v prostituciji. Njih stigmatizirajo celo ženske prostitutke. Dejansko so v položaju, ki prinese največ težav glede spolne identitete, saj v glavnem strežejo moškim.
Žigolojev je malo
Žigoloji so v vrhnjih slojih in so izjemno redki. Pogosto nekdo zaradi „polnosti samega sebe“ več ne ve, kaj bi sam s sabo počel. Vendar v večini primerov moški v prostituciji nudijo usluge moškim. Evropske raziskave kažejo, da se večina njih opredeljuje za heteroseksualce, redkeje za biseksualce, najredkeje za homoseksualce. Sicer pa se tudi povpraševalci spolnih uslug imajo za heteroseksualce – in verjetno to tudi so. Neredko moški povprašujejo po moških zaradi radovednosti.
Zvodniki za moške?
Prostitucija deluje tako, še omenja Popov, da pojmov prostitucije in zvodništva ne moremo ločevati. Nobenega razloga ni za domnevo, da je pri prostituciji moških drugače. V svetu pa je tako, da na strani ponudbe močno prevladujejo ženske, na strani povpraševalcev pa moški.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV