Evropske metropole postajajo vse bolj priljubljene tako med domačimi kot mednarodnimi turisti. Toda vseh največjih atrakcij in znamenitosti si običajno ni mogoče ogledati v zgolj enem dnevu, zato je skorajda nujno poiskati prenočišče. In glede na zadnje raziskave se vse več popotnikov ponovno odloči kratkotrajne počitnice preživeti v hotelu. Pri tem se je seveda treba zavedati, da je potrebno proračun za potovanje in namestitev prilagoditi standardom države, v katero potujete. Švica, znana tudi kot najdražja evropska destinacija, je tukaj, pričakovano, daleč pred vsemi.
Kdor rezervira hotel v Švici, mu je najbrž jasno, da mora imeti za želeno storitev pripravljeno konkretno vsoto denarja, primerno standardu življenja v tej državi. Glede na rezultate zadnje v nizu študij o cenah hotelskih namestitev, je potrebno največ denarja za posamezno hotelsko nočitev v Evropi odšteti v Ženevi.
Pariz v švicarskem sendviču
Idilična metropola Ženeva je glede na rezultate velike vseevropske raziskave revizijskega in svetovalnega podjetja Price Waterhouse Coopers (PwC) absolutni zmagovalec, ko govorimo o najdražjih nočitvah v hotelih. To sicer ne bi smelo presenečati, saj je bilo to švicarsko mesto daleč pred ostalimi že v preteklem letu. Glede na rezultate aktualne študije, je potrebno za nočitev v Ženevi v povprečju odšteti 242,90 evra. Na drugo mesto se je zavihtela prestolnica sosednje države, francoski Pariz s povprečno ceno hotelske nočitve 231,30 evra. Prav tako švicarski Zürich zaokroža veliko evropsko trojico. Tam je treba za nočitev v hotelu v povprečju plačati 203,90 evra.
Tudi če se boste odpravili na izlet v London, Rim, Barcelono, Dublin ali Amsterdam, se morate glede na rezultate raziskave pripraviti na kar zasoljene cene hotelskih namestitev. Med nemškimi mesti se je najvišje uvrstila bančna in finančna metropola Frankfurt na Majni, kjer je treba za nočitev v hotelu v povprečju odšteti 122,10 evra, prvo deseterico pa zaokroža nemška prestolnica: v Berlinu vas bo spanje v hotelu povprečno stalo 'le' 95,70 evra – če ceno primerjamo z zmagovalko Ženevo, je najbrž dovoljeno uporabiti besedico 'le'.
Dejanski rezultati so sicer precej blizu tistim, ki so jih pri PwC napovedali že lani. V spodnji razpredelnici si lahko ogledate njihove povprečne izračune cen hotelskih namestitev leta 2016 ter napovedi za leto 2017 ter 2018.
Vse več kitajskih in ruskih turistov
Evropski hotelski trg je sicer že od leta 2010 v razcvetu. Turistov je vse več, posledično je tudi vse večje povpraševanje po zasebnih, pa tudi hotelskih namestitvah. Lansko leto je še posebej veliko turistov obiskalo mediteranske evropske države, in sicer kar 13 odstotkov več kot leta 2016. Povečuje se tudi število mednarodnih turistov: lani jih je bilo kar 8 odstotkov več kot leto poprej, in ravno s temi so hoteli največ zaslužili, razkrivajo rezultati raziskave European Cities Hotel Forecast, ki jo je opravil PwC. »Leto 2017 je bilo za evropske hotelirje prav neverjetno. Še posebej veliko je bilo turistov iz Združenih držav Amerike, Kitajske in ponovno tudi iz Rusije,« je v izjavi za javnost povedal Dirk Henning, partner družbe PwC Nemčija.
Kateremu mestu najbolje kaže v 2018?
Glede na prognoze in razvoj dogodkov naj bi v imel letu 2018 z več kot 10 odstotki Porto eno največjih rasti prihodkov na razpoložljivo sobo (RevPAR) – sledile naj bi Amsterdam, Lizbona in Praga, vsa tri mesta s 7-odstotno rastjo. Na četrtem mestu naj bi se znašel Pariz, kjer bi si lahko obetali okrog 3,6 odstotka več prihodkov na razpoložljivo sobo, sledil bi mu London, ki naj bi glede na pričakovanja raziskovalcev v tem letu beležil samo 0,2-odstotno rast prihodkov na razpoložljivo sobo, razlog za to pa naj bi se skrival v negotovosti zaradi izstopa Velike Britanije iz Evropske unije.
Tukaj pa nastane paradoks: Investicije v hotelsko dejavnost v Evropi so lani v primerjavi z letom 2016 narasle za kar 11 odstotkov na 20,9 milijarde evra, s čimer je bil presežen rekord iz leta 2015. Jasen zmagovalec pa je bil prav britanski hotelski trg s povečanjem investicij za kar 34 odstotkov na 6,3 milijarde evrov. Kaže torej, da si Britanci tudi s pestrejšo hotelsko ponudbo na vse moči prizadevajo v svojo državo privabiti kar se da veliko turistov. Tudi v Španiji so se invrsticije več kot podvojile. S tem Velika Britanija in Španija predstavljata več kot polovico vseh evropskih hotelskih investicij. Višje investicije naj bi bile sicer v osnovi posledica vse večjih potreb po luksuznih hotelskih namestitvah.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV