Zadovoljna.si
Košarkaš Marko Milič je zbiratelj dragih in priznanih ročnih ur.

Moda

MODA: Pazite se ponaredkov

P.V./N.V.
29. 07. 2009 19.00
0

Redke modne odvisnice in ljubiteljice dizajnerskih oblačil ter izdelkov si lahko privoščijo nakup originala. Sploh, če gre za dražje blagovne znamke. In takrat na spletu poiščejo ponaredek. Kaj o tem menijo znani Slovenci?

Modne odvisnice si želijo na vsak način imeti v svoji omari vsaj kakšen dizajnerski kos oblačila, obutve ali modni dodatek. Na spletu mrgoli ponaredkov različnih dizajnerskih oblačil, čevljev, torbic. In marsikatera se težko upre skušnjavi.

Torbica, ki jo nosi Victoria Beckham

Ženska nečimrnost ne pozna meja, zato ni nenavadno, da si marsikatera običajna ženska želi imeti taka oblačila in modne dodatke, kot jih nosijo zvezdnice. Modne ikone so znane. Vendar že en par čevljev Christiana Louboutina ali Manola Blahnika, kakršne nosita Victoria Beckham in Halle Berry, stane celo premoženje. Plačati najmanj 500 ali 600 evrov za par čevljev s slavnim podpisom, si lahko privošči malo katera. Zato ni nenavadno, da "trendseterke" brez denarja rešijo težavo tako, da si omislijo ponaredek.

Košarkaš Marko Milič je zbiratelj dragih in priznanih ročnih ur.
Košarkaš Marko Milič je zbiratelj dragih in priznanih ročnih ur.FOTO: Damjan Žibert

Znani Slovenci o dragih blagovnih znamkah

Športniki so znani po tem, da radi nosijo blagovne znamke. Tudi Košarkaš Marko Milič ima svoj 'fetiš': "Moj 'fetiš' so ure in sem velik zbiratelj le-teh. Kupim si jih ob pomembnih prelomnicah, kot sta bili rojstvi obeh hčerk, ko sva se z ženo spoznala, ko sem z Real Madridom osvojil evropsko krono in čez leta se jih je nabralo kar nekaj. Hranim jih v sefih, pozneje jih bom zapustil svojim otrokom."

Radoslav Nesterovič zaradi svoje višine ne more nositi modnih blagovnih znamk.
Radoslav Nesterovič zaradi svoje višine ne more nositi modnih blagovnih znamk. FOTO: Reuters

Če za ure zapravi veliko denarja, pa je drugače pri oblačilih: "Zaradi mojih dimenzij, 2 metra in 112 kilogramov, težje sledim modi. Sem se s tem srečal v Italiji, kjer sem živel 5 let. Italijanke in Italijani na to dajo res veliko, za modo živijo dan in noč. Ne kupujem znamk, pridem v trgovino in vprašam, če imajo čevlje številko 49, če jih imajo, jih kupim, ne glede na to, kakšni so, tudi če so ortopedski. Sem takih dimenzij, da na modo ne morem preveč gledati. Upam, da mi barvno pristoji, da ni slab material in da se mi po prvem pranju dvigne do popka ... majica, haha."

Košarkar Radoslav Nesterovič ima, podobno kot Marko Milič, problem zaradi svoje višine: "Ne kupujem si oblačil dragih blagovnih znamk, ker ne delajo takih velikosti. Težko najdem čevlje številke 52. Sem pa imel srečo, da sem igral v Italiji in smo od italijanskih modnih kreatorjev dobili obleke, ki so nam jih sešili po meri. Sicer pa oblek ne nosim tako pogosto, da bi si jih dal delati po meri."

Raper Denis Porčič - Chorchyp pravi, da si kupi oblačila, ki so mu všeč in ne gleda na to, ali so znanih blagovnih znamk, kljub temu da so raparji, predvsem v Ameriki, znani po tem: "Pri rapu je pomembno, kaj imaš povedati, da si v tem dober, ni pomembno, v kaj si oblečen. Raparja se spozna po načinu rapanja in ne po stasu ali po oblekah, ki jih nosi."

Iris Mulej je znana po tem, da se rada oblači v oblačila znanih modnih kreatorjev: "Rada sledim modi in zelo rada imam modne kreatorje. Ni mi škoda denarja, ki ga zapravim za ta oblačila in modne dodatke, saj te stvari lahko uporabljam dalj časa in tudi materiali so koži prijazni. Večkrat pa kupujem tudi na razprodajah, da vseeno ne potrošim preveč. Lahko rečem, da nisem razsipna."

Denis ne kupuje dragih modnih blagovnih znamk, kot to delajo ameriški raperji.
Denis ne kupuje dragih modnih blagovnih znamk, kot to delajo ameriški raperji.FOTO: Saša Ristič

70 odstotkov nižja cena

V Veliki Britaniji so začeli množično odpirati spletne strani, na katerih prodajajo ponarejena dizajnerska oblačila. Taki čevlji so seveda izdelani na Kitajskem in še zdaleč ne v modni meki Italiji. Vendar si naivne stranke v teh spletnih trgovinah ogledajo fotografije originalov, ko pa naročeno blago dobijo, jim je takoj jasno, da so njihove “manolke” ali pa “laboutinke” daleč od originalnih. Tak primer je tudi spletna stran ChristianLouboutinLondon.com, na kateri znani model čevljev “pigalle pumps” prodajajo za 130 funtov, kar je kar 70 odstotkov manj od cene originala.

Kazen 500 evrov

V zadnje pol leta se je pojavilo precej takšnih spletnih strani. "Nikakor ne gre za manjše delavnice čevljev, temveč za pravi organizirani kriminal, denar pa gre v žepe mafije," opozaraja Alexis Mourot iz Louboutina. Pravi, da sicer vneto iščejo kupce in prodajalce, ki omogočajo trgovino s ponaredki. Kljub temu da so nekatere spletne strani ukinili, se te brez večjih težav ponovno pojavijo pod podobnimi imeni. Velike težave imajo zaradi ponaredkov tudi proizvajalci torbic in modnih dodatkov. Zagotovo so najbolj pogosto tarča ponarejevalcev torbic s podpisom Louisa Vuittona. Družba zaradi tega vsako leto izgubi 30 milijonov evrov. Evropske oblasti so zato, da bi preprečile trgovino s ponaredki, uvedle kazen za kupce. Če vas v Franciji ujamejo s ponarejeno, denimo Diorjevo torbico, boste plačali 500 evrov kazni.

Iris Mulej je velika ljubiteljica znanih kreatorjev in njihovih izdelkov.
Iris Mulej je velika ljubiteljica znanih kreatorjev in njihovih izdelkov.FOTO: Črt Slavec

Tudi naši estradniki so se že srečali s ponaredki. Kaj so nam povedali o tem, si poglejte v videu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 646